onsdag 28 september 2011

Ofördelaktiga karaktärsdrag

Något som är lite synd är att jag har en så lång startsträcka på saker och ting. Idag kom jag till exempel på andra saker att göra än att plugga i hela 5 timmar innan jag till slut lyckades fokusera på några uppgifter. Då insåg jag att det var riktigt roligt och inte alls så svårt som jag trodde att det skulle vara, men tyvärr så finns det ju inte jättemånga timmar kvar till plugg innan det är sovdags då.

Något annat som är lite synd är att jag har börjat ge mig själv en duktighetskänlsa när jag jobbar på att minska mitt överflöd av tårtor och kakor i kylen. Det känns inte så hälsosamt att känna sig lyckad varje gång man har lyckats proppa i sig lite mer tårta. Typ "Det där gick ju bra, jag mår inte ens illa! Får jag bara vila någon timma kan jag nog få ner lite till också." Jag har lite av en hatkärlek till min fett- och sockerfyllda kyl. Snart blir nog det oätna och ofrusna dåligt, tack och lov!

Inga kommentarer: