torsdag 22 september 2011

Vill du ha lite anisolja?

Du har 21 olästa meddelanden. Jag alltså. Och alla är diskussionsinlägg om fonetik. Och jag förväntas ockå diskutera. Synd bara att jag inte är så taggad på det just nu. Men att just nu är ungefär den enda tid jag har innan det ska vara slutdiskuterat. Men jag har redan skrivit det jag tyckte var roligt att skriva! Nån måtta får det väl vara?

Idag har jag labbat. Jag har utvunnit en aromatisk olja ur anis. Kul att få göra något praktiskt, jobbigt att inte ha koll på vad man ska göra, kul att lyckas knipa ett dragskåp nära flera av de bästa, jobbigt att dagens enda rast mellan 8.15 och 17 var 20 minuters lunchrast, jobbigt när dödströttheten slog till eftersom jag bara sov 4 timmar förra natten (fonetik+labbförberedelser ställde till det). Blandade upplevelser alltså, jag kan tänka mig att det kommer att vara skönt att gå tillbaka till normala dagar efter fyra dagara labb, men att jag ganska snart kommer att längta tillbaka till labbdagarnas tydliga upplägg. Dessutom tror jag att labbdagarna kommer bli roligare och roligare i takt med att jag känner mig lite mer hemma och trygg i labbet.

Något som var väldigt bra idag var att jag var tvungen att baka inför storkalaset på söndag. Skönt att få rensa tankarna, slicka skålar och känna godlukter, med gott samvete trots den här himla fonetikdiskussionen som ligger och väntar.

Hemgruppen har kommit på den fantastiska idén att åka ut och hajka en natt. Så imorgon bär det av, och jag ska få vakna upp på min födelsedag i friska luften i skogen! Som jag har längtat. Ända sen i våras, och trots hopp om att få sova ute i Guatemala så blev det aldrig av. Äntligen äntligen! Blir bra uppladdning inför den lite mer rejäla hajken med M nästa helg, lycka! :D Då ska jag minsann se till att vara frisk också!

Inga kommentarer: