måndag 26 september 2011

Tårtmätt labbnörd

Jag är glad över att jag har fantastiska vänner som bryr sig. Och jag ska få träffa dem på söndag! :)

Jag har har fyllt år, det var trevligt. Jag ägnade i princip hela dagen åt att baka, vilket var en otroligt mysig sysselsättning, trevlig omväxling från att använda hjärnan liksom. Dessutom levde jag i god tro om att jag faktiskt inte hade så mycket att plugga under nästan hela dagen, vilket var skönt. När jag sedan på kvällen insåg att jag egentligen har massor att plugga var det lite jobbigare, men det tog ju ändå inte bort att jag hade känt mig väldigt avslappnad under dagen.

Idag har jag kalasat, det var roligt! Först var jag kaos och alldeles för mycket tidsoptimism och kommer-tårtorna-verkligen-räcka?-pessimist, men till slut fick jag ordning på allt och fick tid att sätta mig ner. Skönt! Och roligt att träffa alla. Det kom folk från olika sammanhang, vilket gör att det känns som att mitt Ume-liv hänger mer ihop. Bara att se alla i samma rum var lite märkligt, men roligt!

Nu har jag mängder av tårta över, vilket känns lite lyxigt, men också lite jobbigt nu när jag är så övermätt. Men jag kan ju dela ut lite till folk.

Jag tror faktiskt att veckan som kommer är lite lugnare än de tidigare veckorna! Just nu har jag en kväll som jag har planerat för mig själv, och en helt oplanerad kväll och ett helt oplanerat dygn! Fantastiskt, det tar sig. Då kanske jag kan få slippa leva i ett slusk, och kanske hinner jag plugga ikapp en del. Bra.

Jag får ofta en finne när jag är trött, stressad eller sjuk. I fredags hade jag inte mindre än 5 finnar, varav 3 var på det speciella stället där jag bara får finnar under de ovan nämnda förutsättningarna. Det var nog en för trött, en för stressad och en för sjuk. Men trots det hade jag en otrolig snyggdag, det måste nog vara labbglasögonen som gör det. Nörd är snyggt. Yeah.

Inga kommentarer: