torsdag 7 augusti 2008

Chokladbestyr

Hm, håller på att googla efter efterrättsrecept inför sessnartigenpartyt på måndag.. Problemet är att jag hittar så mycket recept som verkar vara så goda, så risken finns att vi kommer behöva äta ihjäl oss. Men jag var faktiskt duktig som lyckades överge min idé på chokladtårta också, med lite hjälp av syster. Men det går ju inte att vara helt utan choklad, så nu ska jag bara hitta nåt lite mindre. Men det finns ganska mycket. Klassiska grejer, spännande grejer, choklad i dom bästa formerna i en och samma kombination! Jag vet inte om jag kommer att kunna hejda mig tillräckligt mycket. Vem vet när man får en sån här chans igen? ;) Man kanske kan göra en tårta, men låtsas att det är nånting annat..? Moahaha :P

För övrig så är jag otroligt glad att jag inte har ett jobb som helt plötsligt kan ringa in mig. Jag känner att jag har tillräckligt med saker att pussla ihop ändå. Och jag kan få mina stresspanikattacker ändå. Och för att göra saker jag inte vill eller orkar behöver jag ofta en lite väl lång startsträcka. Typ ta tag i min vår. För att undvika såna här mer ansträngande grejer så tänker jag på annat, till exempel så har jag spanat in årets Livskraft redan. Jag har inte än nåt seminarium som jag känner en jättemycket större dragningskraft till än dom andra, men vissa av namnen var rätt luddiga, så det ska bli spännande att se lite mer utförliga förklaringar sen :)

Den här veckan har jag träffat mycket klassisar! :) Vissa har jag träffat mer den här veckan än jag hade gjort på hela sommaren förut, och vissa till och med fler gånger än jag har gjort på hela året! Och det har inte ens gått en hel vecka av den här veckan, vilket visar hur sällan vi ses.. :S Att det ska vara så svårt fast man bor i samma stad! Men det var i alla fal kul att träffa folk igen :)

Nej, nu måste jag bestämma mig för i vilken form chokladen ska serveras på måndag, sen ska jag trotsa regnet och ta mig ner till stan för att införskaffa en morsdagspresent till ett mycket försenat morsdagsfirande, men ibland är det så omöjligt att få till en gång när ingen i familjen är uppbokad på annat, så bättre sent än aldrig!

Inga kommentarer: