tisdag 5 augusti 2008

Vaccinationsproblem

Hur svårt kan det vara att vaccinera sig, om man har en lapp med dom grejer man ska ta, och har tänkt igenom noga vad man tycker är värt att betala för, så man inte behöver vela när man väl sitter där och ska ta sprutan eller inte. Om man inte heller har något problem med spruträdsla, man vet att man har tillräckligt mycket pengar på kortet, till och med med råge, för att kunna betala alla vaccinationer, och man har hittat till rätt klinik på sjukhuset i god tid.

Ja, tydligen så går det ändå att misslyckas med vad man planerade att göra, och det gjorde jag. Jag måste nog lära mig lite mer att slänga med tuffa namn, och bli lite tuffare och inte mjäka av mig när nån som kan mycket mer än jag och är äldre och har massa mer poäng i den sociala statusjakten, verkar tycka att jag har fel. Lättare sagt än gjort. Men det ska nog gå att lösa på nåt sätt ändå, antingen får jag rodnande gå tillbaka, eller så får jag försöka utnyttja mina läkarkontakter. Skönt i alla fall att jag får medhåll om att vissa människor kan verka lite barska.

Inga kommentarer: