söndag 10 augusti 2008

Släng er i väggen familjen von Trapp

Some walls are lined with gold where
some hearts stay safe and cold
some walls are made from doubt
holding in and keeping out


If there's any hope for love at all
Some walls must fall


Some walls are built on pride
Some keep the child inside
Some walls are built in fear that
Love let go will disappear

För den här röjde the I. family loss med på Eriksdal idag. Oh yeah. Fast vi hittade ingen triangel till pappa, så han fick nöja sig med att lyssna. Men det blev bra ändå.

Den här helgen har varit kusinhelg. Och jag har shoppat loss på reorna. För endast 244,50 har jag fått skor, klänning och två par örhängen, inte illa! Och inte illa shoppat för att vara mig. Sen på kvällen blev jag förvånad över att man kan bli så mätt på så små rätter (man äter en räka, och en falafel, och en liten sån här plutt...), sen la jag på ett godislock tittandes på Försoning, som inte var som jag trodde den skulle vara. Rätt bra, fast inte så bra som jag trodde, den var liksom konstigare och så förstod jag mig inte på karaktärerna.

Ikväll blir det bio, jippie! Och imorgon bär det av till Eriksdal igen, det är också jippie, eftersom det är roligt med kalas och kalasmänniskor, men tänker man lite mer så är sessnartigenpartyt så snarlikt ett avskedsparty så det blir lite ångest också. Konstigt, alldeles nyss kändes det som att det som att det var evigheter kvar tills det var dags, och nu är det dags. Men som tur är innebär det inte riktigt hejdå till alla än, så man kanske kan ta jippie nu och ångest sen. Så gör jag nog.

Inga kommentarer: