lördag 16 augusti 2008

Reseplanering

Det börjar kännas att det närmar sig avresa nu. Det börjar bli hög tid att göra alla dom där sakerna som jag tänkte att "det ska jag göra innan jag åker", och ibland får jag stresspanikattacker när jag undrar om jag verkligen kommer hinna innan jag far. Eller, det enda jag egentligen får stresspanikattacker av är vårplaneringen, och det känns en aning oroligt om jag är ute i tillräckligt god tid? Men nu är i alla fall steg ett avklarat, nästan i alla fall, ska läsa igenom det imorgon igen när jag inte minns hur jag tänkte när jag skrev det, och så måste jag fråga mor och far om nåt. Phu. Och det känns som att bara det där kommer iväg så får jag kanske mer en spark i baken när jag får respons på det. Men nu känns i alla fall våren rolig, och jag känner att jag är ärlig när jag radar upp massa olika anledningar till varför jag vill åka. Det känns som jag har valt rätt sätt.

För att få bort lite stress har jag skrivit en lista med saker som ska fixas. Hittills har jag lyckats kryssa en halv ruta, score! Det är att fixa ett annat bankkort, utan extra avgifter när man tar ut pengar utomlands. Tydligen skulle det inte vara så krångligt att fixa försäkring heller, särskilt inte om jag bara kör på vad bror ansåg var bäst, så det är inte så stort problem. Då är det bara kängor som känns lite besvärligt inför den här första resan, men det blev jag nästan lite sugen på att testa och välja idag när jag var på stan, bra :) Bibelfodral är också nåt jag måste tänka lite över, men det är bara designen, så det är ett rätt kul problem. Så bara våren blir bra och jag kommer iväg kommer jag vara lugn som en filbunke!

Inga kommentarer: