måndag 18 augusti 2008

Release

Jag har ju glömt att berätta om skivreleasen! Datumet är spikat till den 6 september, så jag hinner precis vara med på releasedagens spelning innan jag lämnar stan den 7:de. Perfekt! Fast jag missar två andra spelningar, det hade ju känts kul att spela på pipeline, men det hinner jag inte med. Jag kan verkligen rekomendera skivan, även om jag förmodligen är lite partisk. Men nu när jag klarar av att lyssna på dom låtarna jag har fått (innan hade jag ganska mycket ångest över det, var rädd att höra för mycket fula toner från min sida), så kan jag säga att det faktiskt låter riktigt bra! Jag är imponerad över människor som kan skriva musik. Och imorgon får jag chansen att bevisa för mig själv och andra att jag faktiskt kan spela en viss låt, det är bra. Men jag får ta några djupa andetag.

Något annat jag får ta djupa andetag över är att jag har fått svar på min preliminäransökan och är garanterad en volontärplats i Thailand till våren. Där krävs det massor av djupa andetag, det känns som att jag ska svimma när jag tänker på det. Så nu återstår "bara" att försöka välja vad jag vill göra för volontärjobb. Oj oj oj vad svårt, jag får nog älta det en del med en del männskor. Men det är ju lättare att älta när man faktiskt vet vad man kan välja mellan. Även om titlarna inte alltid säger så mycket vad man egentligen får göra, typ vad får man egentligen göra på community development? Andra är väl lite mer talande, men ändå. Vissa känns rätt svåra om man inte kan språket, så jag vet inte hur det är tänkt. Till exempel att ta hand om gamla människor. Stackars gamlingar om dom bara får massa volontärer som ska ta hand om dom, men inte förstår vad dom vill och behöver! Nej, nu blir det nog som sagt ältning ett tag framöver medan jag fyller i allt annat som ska fyllas i, plus att jag kanske borde hetsa på intervjun så att jag inte hinner lämna landet?

Nu skulle jag ju behöva sova, men hur ska jag kunna sova nu? Skulle behöva lugna ner mig lite först. Måste försöka släppa ältningen tills jag har någon att älta med. [andas in, andas ut, svimma inte]

Inga kommentarer: