tisdag 26 augusti 2008

När man borde göra allt annat än att blogga

Nu sitter jag här rätt stressad vid datorn och kan inte bestämma mig för vad jag ska göra. Vad ska prioriteras först? Ansökan, shoppa inför resan eller något av dom där "smågrejerna" som ska göras? Typ sy bibelfodral, fålla upp byxor, städa... Jag har en hel lista. Men dom två första grejerna känns lite mer akuta, men jag är så opepp på att fixa det nu. Så därför sitter jag och läser bloggar och kollar runt på facebook istället, men det känns ju som ett väldigt okonstruktivt sätt att lösa problemet. Men jag har svårt att få mig själv att fokusera tillräckligt för att tänka till djupt på engelska samtidigt som jag sitter vid datorn, och dessutom skyller jag på att det jag sparade igår finns på den andra datorn, och den är upptagen. Städa är kanske det bästa alternativet, så kanske jag kan bli lite pepp under tiden i bästa fall. Det här leder i alla fall ingen vart, det spär bara på stressklumpen i magen, som ibland känns nästan som panik. För jag har ingen aning om hur lång tid allt kommer att ta. Men på det här sättet, att bara gruva sig för att sätta igång med det, så kommer det ta sjukt lång tid. Jag som trodde att jag hade vant mig av vid att sitta med panikklump i magen, och hade lärt mig att ta tag i saker? Men den lärdomen gick tydligen över.

Nej, nu ska jag ta tag i nånting, jag inbillar mig att om jag tar tag i en sak så blir det lättare att ta tag i resten sen. Toodiloo!

Inga kommentarer: