torsdag 23 augusti 2012

Att vara någon annan

Det här med att vara en annan person än jag egentligen är, det visade sig vara svårare än jag trodde. Särskilt när jag inte riktigt har en tydlig bild över hur jag ska försöka vara. Jag brukar kunna bjuda på mig själv när det handlar om att spexa eller något annat som har lite tydliga ramar. Men att vara spontant rolig, det har aldrig varit riktigt min grej. Jag har varit så nojig över att bli avslöjad att jag lägger för mycket energi på att smälta in. Nu börjar jag fundera på om det inte är värre om jag aldrig blir ens misstänkt, än att folk kommer på att jag inte är mig själv.

Så, eftersom den spontana spexigheten inte verkar vilja infinna sig, så får jag planera mina stötar noggrannare. Och försöka ännu mer att hitta möjligheterna till konstigheter, intala mig själv att varje misstanke från andra är en seger. Förhoppningsvis blir det lättare och lättare ju mer jag gör som inte passar in, förhoppningsvis hittar jag något slags jag att hålla mig till som inte är mitt riktiga jag. Nu är det dags att gå till nästa aktivitet. Jag har två stötar inplanerade. Jag hoppas det släpper för mig nu.

Idag ska vi ha roligt.

Inga kommentarer: