tisdag 7 augusti 2012

Que difícil es hablar el español

När jag känner att det inte går sådär toppen med spanskan lyssnar jag på den här låten:


Den handlar om att det är typ hopplöst att lära sig spanska, för alla bara pratar på olika sätt på olika ställen. Den här eftermiddagen går den här låten på repeat. Om drygt en vecka skriver jag mina spanskatentor, jag fattar inte hur det ska gå. Kanske kan jag skriva ner texten på den här låten istället för svaret på frågorna, som en förklaring till varför det är hopplöst. Eller så lägger jag ner min tid på att lära mig allt om ackusativobjekt och predikatsfyllnad istället för att plugga låttexter. Jag kan ju inte ens grammatiktermer på svenska, hur ska jag då fatta vad dom menar?

Jaja. Det blir nog bra till slut. Ett sista ryck, sen så klart. Och ett sista ryck på jobbet (igår hade jag en hel dag med bara steg framåt! Tyvärr tog det slut idag.), och ett sista ryck med de största lägenhetsinköpen. Mycket att stå i den här veckan, jag hoppas jag får några lugna dagar i Umeå innan mottagningen börjar.

Inga kommentarer: