söndag 26 augusti 2012

Livet som phadder

Idag har jag köpt hushållspapper till mitt egna hem för första gången i hela mitt liv. Jag har insett att jag älskar att styra upp lätt kaosartade situationer som saknar någon som kan ta en ledarroll. Jag har insett att folk faktiskt lyssnar på mig. Jag har återsett folk efter sommaren. Jag har flera gånger varit nära tårar för att vi har så fina och omtänksamma nollor. Jag har varit arg och skällt ut nollor. Jag har städat bort spya. Jag har peppat folk att ta styrelseposter. Jag har försökt värva folk till min församling. Jag har varit igång precis hela dagen, ända till natten. Nu varvar jag ner med den överlevnadschoklad jag insåg att jag skulle behöva för att ta mig igenom dagen.

En mycket bra dag, men jag ser också fram emot måndag, när jag förhoppningsvis kan få bli lite ledig från mottagning och får fokusera på att skruva ihop soffa istället.

Inga kommentarer: