onsdag 29 augusti 2012

Paltkoma

Jag är så mätt. Idag var en dag då jag tänkte vara sjukt effektiv fram till klockan sex på kvällen, då jag skulle iväg på mottagning och äta palt. Jag laddade med en ordentlig och sen frukost, tänkte att jag skulle stå mig fram till palten. Parallellt med frukosten hade jag tvättid, och på väg till tvättstugan stötte jag på några grannar som bjöd mig på lunch. Visserligen hade jag precis ätit frukost, men det är ju trevligt att ses, så jag lunchade med dem. När jag precis kommit hem från lunchen ringde J och frågade om jag ville komma över på lite kladdkaka. Och vem kan tacka nej till sånt liksom? Så jag cyklade iväg och proppade i mig mer mat (i efterrättsmagen den här gången). Efter kladdkakan skyndade jag mig iväg till palten. Nu känns det som att jag har ätit tillräckligt för en vecka ungefär. Fast förmodligen blir jag hungrig imorgon igen.

Eftersom jag inte fick så mycket gjort idag förutom att äta så är det nog bäst att jag går och stryker lite gardiner nu. Sen kanske jag tar itu med uppgiften att sitta in soffan. Det är också viktigt har jag hört.

Inga kommentarer: