torsdag 6 september 2012

Att orka för en och en tredjedel

Igår var det orden När du faller, orkar jag för två? som ringde i mitt huvud. På kvällen läste jag enligt min bibelläsningsplan i Matt 9:35-38. Där står det om att Jesus gick runt och fylldes av medlidande för människor, och botade massa sjukdomar och krämpor. Men de var så många sjuka, så mycket medlidande, och han var ju bara en. Och så sa han "Skörden är stor men arbetarna få. Be därför skördens herre att han sänder ut arbetare till sin skörd".

Om man inte orkar för två så är det bra med fler arbetare. Bett har jag gjort, och igår och idag har jag fått höra om att det har dykt upp "fler arbetare". Fler som kan finnas till. Så om man inte orkar för två kanske man åtminstone kan orka för en och en tredjedel? Jag gillar det här med bönesvar. Och jag är så glad så glad för min väns skull.

Idag har jag fascinerats av biologins underbara värld, skrattat mycket, pluggat i trevligt sällskap, varit på Step Dance med bästa instruktören, haft hemgrupp. Snart är det helg med sittning och mycket fritid, det ska bli så himla skönt.

Inga kommentarer: