lördag 15 september 2012

Mässgodis och spex

Jag sitter och äter mässgodis. Sånt där godis som företag delar ut på mässor, godis som egentligen inte är gott, men som man plockar för att det är gratis och som man inte kan sluta äta för att det är sött. Sen får man ont i magen och i munnen, och så tänker man varför??? samtidigt som man viljeslöst tar en till.

Veckan har gått i en rasande fart, och nu är det helt plötsligt helg igen. Att dissekera gris var så himla roligt, jag älskade känslan av att peta i hjärta, blodkärl och lungor. Man kanske skulle ha blivit kirurg ändå.

Idag har jag varit på spex. Det känns som en väldigt studentig grej, men jag har avklarat två år på universitetet utan att vara på ett endaste spex. Så ikväll var det dags! Jag var jättetaggad först, köpte biljetter och övertalade andra att köpa biljetter. Sen strax innan föreställningen så träffade jag en ledsen vän, och ännu mer strax innan så fick jag reda på att jag och de andra som hade köpt biljetter fick se en gratisföreställning. Fylld av medömkan för min vän, ilska på dumma personer och dåligt samvete över att ha lurat pengar av mina kompisar så skulle jag sen försöka njuta av den efterlängtade föreställningen. Det funkade efter ett tag, den var rikigt bra! Över förväntan, en hel upplevelse och inte bara något intressant som skulle upplevas någon gång i livet liksom. När spexet var klart fylldes jag igen av alla dessa stora känslor på samma gång (medömkan, ilska och dåligt samvete alltså), och kände att jag var nära att svämma över, men tack och lov så var vi ett gäng som drog vidare på café för mat och kladdkaka. Det var så mysigt, och nu är jag stabil och glad. Nu ska jag sova, och imorgon kan jag välja mellan att göra olika trevliga grejer. Ute regnar det och blåser så mycket att det låter som att fönstret ska gå sönder.

Inga kommentarer: