tisdag 18 september 2012

Några kliv framåt

En försiktig liten tanke om att "det vore nog rätt kul att träffa någon ikväll/i eftermiddag/senare" har dykt upp hos mig upprepade gånger de senaste dagarna. Sen att jag inte har haft så mycket tid att göra så mycket av tankarna är en annan sak, men att de överhuvudtaget dyker upp spontant är så otroligt skönt. Välkommen tillbaka kära lust att träffa vänner! Fast jag ska försöka att inte ropa hej innan jag är över bäcken, jag ska se till att jag fortsätter att vila trots att jag ibland vill göra andra saker också.

Idag har jag varit på studiebesök, sånt är roligt. Jag fick åka båt, hurra! Sen satt jag och K kvar på skolan och pluggade till typ klockan sex. Hungern satte stopp för mer plugg, annars hade jag lätt kunnat sitta kvar en timme till. Jag är glad över att vara inne i ett sådant pluggflow, jag är glad över att ha hittat ett sätt att plugga som funkar, jag är glad över att få läsa en så intressant kurs.

Igår fick jag ansvarsfrihet från förra årets förtroendeuppdrag, och en efterträdare valdes in. Nu kan jag släppa på riktigt, behöver inte ens vara redo att hoppa in utifall att. Phu. Jag känner att jag släpper mer våldsamt än jag trodde jag skulle göra, och tack och lov kan jag släppa ansvar på riktigt nu när det finns en ny person att hänsvisa till.

En annan sak som gör mig glad är att jag har gjort en liten souvenirhylla i min bokhylla.
(Vissa hyllor har inte fått fullt innehåll än. Jag har inte direkt jäktat med uppackningen.)

Nu ska jag diska diskberg, heja mig!

Inga kommentarer: