tisdag 25 september 2012

Hipp hipp hurra

Ibland när jag tycker att jag har för lite tid att göra ingenting så bestämmer jag mig helt sonika för att göra ingenting. Nu till exempel, jag oroade mig för att jag skulle få sova en kort natt inatt, och nu när jag till slut kommer hem och kan sova så sätter jag mig vid datorn istället. I morse blev jag också trött på att bara kastas från det ena till det andra, så då satte jag mig och spelade ett parti Röj innan jag gick till skolan. Trots att jag redan då insåg att det skulle bli tajt att hinna i tid. Jag hann inte i tid. Men det var skönt att slippa stressa och vara så himla effektiv hela tiden.

Igår hände en tråkig sak. Länge har jag oroat mig för att min cykel ska tappa ett hjul när jag cyklar snabbt, till exempel i nerförsbackar. Visserligen har jag samtidigt tänkt att det är en sån sak som man kan oroa sig för men som är ganska orimligt att det händer, typ som när man tror att man ska snubbla till bara för att man står bredvid ett stup, men känslan har ändå inte lyckats släppa mig. Igår på väg hem från skolan hände det. Tack och lov inte i en nerförsbacke, men helt plötsligt skramlade det till och så låg en trasig pinne som brukar hålla ihop hjul med cykel på marken. Hjulet satt kvar en stund tack vare kedjorna, men det var inte riktigt läge att cykla vidare. Jag är så trött på min cykel.

Igår firade jag också min födelsedag. Det var trevligt, men ganska odramatiskt. Efter ett uppvaknande på en sittplats på ett nattåg följde en heldag i skolan. Där fick jag massa grattis och grattiskramar. Sen åkte jag hem, var dödstrött, önskade att jag kunde strejka från orkestern. Åkte på orkester, kom återigen ihåg varför jag envisas med att gå dit varje vecka. Åkte hem och åt en bakelse. Såhär skojig såg den ut (och så får man se mitt fina födelsedagskort också):


Sen fick jag sova. En del av mig tycker att man borde ha ett lite mer sprudlande födelsedagsfirande, men igår var det här precis vad jag orkade, så det var nog alldeles lagom. Och jag tänkte fira vidare hela veckan nu, så jag tror jag ska lyckas med även den här födelsedagen.

Den här veckan läser vi om växter, och då blir man inbjuden till den institutionens fikarum och kaffeautomater. Det är riktigt lyxigt.

Inga kommentarer: