lördag 9 februari 2008

Fullbokad

Jag har insett en rätt störd grej. Jag vet vad jag kommer att göra nästan varje helg fram till och med helgen den 5-6 juli (ja, du läste rätt, juli!). Jag tror jag har 2 helger som inte är uppbokade av något mer än typ scouter. Och det är bara februari nu! Jag har blivit förundrad vissa gånger i slutet av april när jag vet vad jag ska göra fram till skolavslutningen, men nu är det nästan ett halvår det handlar om! Och jag som ett tag hade tänkt att jag skulle åka till farmor en helg, men det går inte alls nu, det skulle i såna fall vara om jag skulle åka sista helgen i mars eller helgen 7-8 juni, men det känns skönt att ha nån helg som är oplanerad också :P

Men det är ju inte alltid hela helgerna går åt till mina planer. Men för att dom ska räknas som uppbokade har jag antingen nånting inbokat på lördag kväll, eller så åker jag bort och är borta över en natt, eller så har jag planerade aktiviteter hela lördagen och lite på söndagen. Eller så jobbar jag, det går ganska många helger till det. Och då är jag ju oftast ledig antingen en dag eller en kväll, så jag kan göra saker då också, men det blir inte samma sak som när man är helt ledig, man kan inte planera på samma sätt.

Det känns både bra och dåligt att kunna säga om varje helg "det är ju helgen då jag ska...". Bra för att det känns som om man har kontroll över tiden och det känns som att det inte är så lång tid, men dåligt för att det inte går att planera nåt mer stort om man skulle vilja det. I såna fall blir det typ "tja, jag kan antingen om en och en halv månad, eller om fyra månader, när kan du?". Men det går ju att planera in lite till i vissa helger, men man får pussla ganska mycket :P Eller vänta på mitt schema så jag vet hur jag jobbar. Det är ju lite synd att jag har åtminstone två grejer som jag har tänkt "jag ska bara vänta på en ledig helg så ska jag planera in det". Räknar jag garanterat jobbfria lördagkvällar när jag är hemma har jag fyra kvar innan jag är klar med konfalägret. Och när det är andra människor inblandade i bilden så är det ju inte garanterat att alla kan just dom gånger jag råkar ha en helgkväll över.

Jaja, det kommer säkert sluta med att jag sitter där massa helger och har tråkigt ändå och inte kommer att förstå att jag kunde känna mig så uppbokad, eftersom jobbhelgerna ser så fullbokade ut när det egentligen bara handlar om ibland några timmar och ibland nån halva av helgen. Och det här känns som ett väldigt tråkigt inlägg, men jag blev bara så chockad, plus att jag behöver vända på dygnet tills imorgon, så jag får inte gå och lägga mig än. Så det blir nog ett till inlägg ikväll, men det är nog lättare att läsa i två.

Inga kommentarer: