torsdag 14 februari 2008

Glädjerus

Har precis haft ett av mina glädjefnatt. Det är härligt att känna "nu är jag glad" och inte bara "nu är jag glad över..."! Jag missade bussen hem, men när jag väl hade börjat gå kom känslan, och jag kunde inte låta bli att skratta högt (okej, inte jättehögt, men så det hördes i alla fall), och jag var tvungen att göra flera glädjeskutt. Det var tur att det inte var så mycket folk ute, det såg nog ganska roligt ut :P När jag kom till en tunnel såg jag mig extra noga om och gjorde några större skutt, och mina kinder blev alldeles trötta av att le så mycket. Det var bra att jag fick gå, så att jag kunde använda adrenalinet till att ta i i mina promenadsteg, det gjorde att jag var lite lugnare när jag väl kom hem, och faktiskt kan sitta stilla.

Fully alive!
More than most
Ready to smile and love life
Fully alive, and she knows
How to believe in futures

Och titta på det här, 7 minuter och typ 18 sekunder in i filmen. Vad glad jag blir, du är så värd det K! Inte illa att ha haft sveriges bästa kemilärare, i många kurser och som mentor! :D Här kan man läsa mer också, men jag tycker det var synd att dom inte tog upp det stora personliga engagemanget, det var liksom mest "stora" faktagrejer. Det som jag tycker gör mest i längden är alla småsaker hon gör, som visar att hon bryr sig så mycket! Måste hälsa på och gratta snart, kanske imorgon..? Hmm.. :)

Inga kommentarer: