lördag 2 februari 2008

Sommar

Idag har jag längtat så extremt mycket till stugan. Att bara vara, bada, läsa, sola, spela spel, äta scones, titta på allsång på skansen och morden i midsommer, plocka blåbär, åka till tindered och köpa glass, ta en cykeltur till edsbruk för att köpa marsansås eller mjölk eller godis när man känner att man behöver lite mer action i tillvaron, gå långa promenader, springa och avsluta med ett svalkande havsdopp, simma dom dagar det inte är så vågigt, titta på sommarlovsmorgon och bara må bra. Lovely. Och så är min syster där, kanske kusiner som jag inte träffat på länge heller, roligt!

Med vår KFUM-kalender känns det ganska bra. Nu när februari har börjat så är det två månader som är fastklistrade, och det är tre månader kvar till juni. Och maj går alltid jättefort, och april kommer nog gå fort eftersom A med familj kommer då, så jag ska till stockholm en helg och vara ledig nästan en vecka. Så egentligen är det bara mars kvar, om man väljer att använda sig av den logiken :P Och det ska väl gå bra ;) Och snart så börjar ju storherman eller TJ eller nåt liknande, så då händer det mer grejer under veckorna utan att jag behöver anstränga mig också, det är bra, haha. Det som känns lite trist är att jag har varje helgkväll uppbokad typ en månad framåt nu, så det är svårt om man vill planera in nånting spontant :S Typ filmkvällar eller så. Går kanske att ha en mitt i veckan, eftersom många har ganska oregelbundna jobb, men det kan vara svårt att välja en bra dag! Svårt svårt...

Idag känns det lite som att jag inte har nåt liv, vet inte riktigt varför egentligen, det är ingen speciell anledning tror jag. Kanske för att jag är trött och seg och jag gärna sover bort typ hela dagen, och för att jag var så trött igår när jag äntligen skulle göra nånting och träffa folk. Jag tror kanske det är lite därför jag längtar efter stugan särskilt mycket idag, på stugan gör det inget om man inte har nåt liv, man ska nästan inte ha det, för den tiden är till för att bara sega ifred och umgås med familjen. Man behöver inte ens ha särskilt roligt om man inte vill. Haha, vilka problem jag har "gah, jag orkar inte ha roligt!" Nu känner jag att en skön kväll vore att titta på the eternal sunshine of the spotless mind i lugn och ro, men så blir det inte. Det blir jobb. Jag kommer vara såå pigg och härlig imorgon på scouter och budgetmöte :P Och på dialogkväll om Eriksdal. Fast på måndag på jobbet känns det iaf roligt, alla vi som utbildades tillsammans ska göra nånting, men jag vet inte vad, det blir inte vanligt jobb i alla fall! Det hette grundutbildning, men jag vet inte vad vi ska utbildas mer i nu... :S

Jag gjorde förresten ett övningsprov till yrkestestet häromdagen, och det kändes så härligt att få mäta och bevisa sina kunskaper på "vanligt" sätt igen! Sånt är jag en mästare på, prov, woho! :D

Inga kommentarer: