lördag 9 februari 2008

Skvaderpromenad

Idag hade jag en stund av åminnelse. Jag gick ner till stan, och för en gångs skull valde jag att ta busbacken ner. Och jag riktigt ansträngde mig för att leva i Skvadernminnen. Jag ställde mig på platsen där champangefrukosten var, det såg nog ganska roligt ut om det var nån som tittade, för jag fick gå några steg fram och tillbaka innan jag kände att "här var det nog jag satt". Sen stod jag där några sekunder och tittade mig omkring. Efter det var det dags för att halka sig ner för trappan, jag kände att jag hade förlorat stinget lite från förr! Jag var mer nervös innan jag tog sats och gav mig av nerför backen, men oj vad roligt det var! :D

När jag väl var nere i säkerhet i botten av backen kom den största stunden. Där originalet var ungeför för ett år sen, men jag stör mig på att jag inte minns exakt när det var. Det skulle faktiskt kunna vara så att det var motsvarande fredag idag, fast för ett år sen, men det kan också vara nästa vecka, jag vet inte.. :S Jag försöker komma på nånting som jag kan hänga upp det på, typ om jag minns nånting annat som hände den veckan, som jag kan datera lite lättare, men jag kommer inte på nåt annat än ett prov och en inlämningsuppgift jag höll på med. Haha, onödigt egentligen, att haka upp sig på datum, men jag tycker sånt är lite kul :P

Jag tänkte i alla fall på den specifika promenaden idag när jag gick där, och tänkte igenom så mycket detaljer jag kunde komma ihåg. Kände efter hur jag kände mig på en viss punkt, fast jag knappt vågade, och mindes den tryckte stämningen på vissa metrar. Kände återigen lättnaden där den tryckta stämningen slutade för ett år sen, och den konstiga blandade känslan när jag väl var framme vid stan. Vilken resulterade i att jag inte klarade av att sitta på en buss på väg hem, både på grund av en lätt illamåendekänsla, och av adrenalin som pumpade i hela kroppen, så jag vände ganska snabbt och gick hem istället.

Ja, om man inte har så mycket att göra för tillfället kan man ju antingen leva i framtiden, eller i minnena.. :P

Inga kommentarer: