söndag 9 augusti 2009

Matlagardag

Blev lite skakis, men det var det värt. Fast nu har skaket lagt sig. Så himla mycket var det väl egentligen inte att skaka över.

Idag har jag lagat mat nästan hela dagen. Med undantag för en eller två timmar mitt på dagen, och så var mat lagningen klar vid femtiden. Men det var roligt, och det blev rätt gott, även om allt inte smakade rätt. Jag och mamma försökte oss på thaimat, inklusive sticky rice och mango, blev så glad över att det går att få tag på sticky rice här! :D

Imorgon åker jag till farmor, det blir nog bra. Men längtar efter att träffa J, kan hända att jag missar någon dag som det blir nu. Men men, det var ju ännu mer längesen jag träffade farmor. Synd bara att det går nästan två hela dagar åt resandet, så jag tappar fyra dagar här hemma när jag träffar henne två dagar. Och sen mormor-och morfar-helg efter det. Fast det känns väldigt bra att jag hinner träffa lite släkt innan jag flyttar iväg. Det som är bra inför allt resande är att jag har ny bra musik, redo att läggas ner nya känslor, situationer och tankar i, mycket välbehövligt! Thailandmusiken är ju Thailand, och Sverigemusiken är ju tidigare känslor. En låt jag har fastnat för nu är Take me away. Fast albumversionen är ännu bättre.

Det är rätt mycket jag borde göra, men rätt lite jag orkar ta tag i. Men det brukar ju lösa sig när jag känner mig lite mer stressad, och jag sitter och hetsar med allting i sista minuten. Det är alltid mest som blir gjort i sista minuten! Men för att undvika att göra allt i allra sista minuten så kanske jag ska lägga upp lite mer bilder nu. Det är en sak som lätt kan bli bortprioriterad annars, och jag vill ju få det gjort. Okej, ett två tre. Och sen är det ju packning som gäller. Men egentligen vill jag bara prata med J.

Inga kommentarer: