onsdag 19 augusti 2009

Shoppingdag

Min aptitlöshet har försvunnit. I alla fall den värsta. Det är ganska skönt eftersom jag slipper gå omkring och vara småillamående hela tiden, men nu måste jag ju istället kämpa mot att gå och småäta glass och muffins (som frysen tyvärr är fylld av), eftersom mitt sötsug är tillbaka. Fast nu är det ju bara några dagar kvar i närheten av den här frysen, sen får jag väl se till att inte ha lika stor tillgång till socker.

Idag har jag varit ganska duktig. Duktigare än igår i alla fall. Igår var jag bara helt slut. Idag har jag varit på stan och haft riktigt effektiva timmar! Klippte mig, fegade ur från min vågade korthåriga frisyr, men kanske blir det nästa gång istället, när jag hunnit ladda lite mer för det, får se. Men annars lyckades jag shoppa allt på min lista förutom regnbyxor. Trots att det var flera saker som var ganska beroende av att jag var på energifyllt shoppinghumör (och att behöva shoppa saker som kräver ett shoppinghumör brukar ofta ta död på iaf mitt shoppinghumör). Hittade till och med en grön papaya (och fick veta att dom får in såna varje vecka!!), så nu kan jag göra Som tam! :D Den godaste thaimaten som finns, som får det att vattnas i munnen på mig varje gång jag tänker på det :)

Duktigheten försvann efter min hemkomst, men blev iaf promenad med J, det var väldigt bra :) J-date imorgon också, woho! :D Det här med packningen förtränger jag lite, jag gör ju ändå ingenting när jag är hemma och "tar mig tid" för packning. Jag tror jag packar bäst under stress, så natten till lördag blir kanske bra.

Idag fick jag också en komplimang från bra och viktig källa (inte bästa eller viktigaste, men den källan är nog svår att få till en källa, och det här var iaf näst bästa), om den viktigaste dagen. Yes! Mission completed.

Ikväll ska jag försöka sova tidigt för att få en sån där bra och effektiv morgon. Effektiviteten går alltid ner vid ett-tiden, oavsett om jag sover länge eller kort, så om jag vaknar tidigt har jag mycket tid att göra måstegrejer innan dippen kommer.

Förresten kan ni gå in här och rösta om ni vill. Behöver inte ens säga vilken jag tycker ni ska rösta på, den jag vill samla röster åt är helt klart den bästa!

Inga kommentarer: