fredag 25 november 2011

Den obefintliga julstämningen

Jag känner mig upplagd för jullov, men inte för jul. Eller jo, kanske hemma-med-familjen-jul, men jag har ingen lust för julstämning här riktigt. Varför är det så måntro? Julstjärnan kommer nog komma upp i fönstret i helgen, men inte med den där glädjen i hjärtat som jag brukar få av den. Jag tror inte jag ids skaffa någon adventsljusstake, inte heller den där elektiska ljusstaken jag hade tänkt skaffa för att ha i fönstret. Jag gruvar mig nästan lite inför nästa vecka, då det är julmarknad som jag egentligen tycker är så himla mysigt, och jag borde ta tillfället i akt att gå på mysig marknad, men jag har knappt någon lust av att drabbas av mys- och julstämningen.

Jag tror det är bra att folk runtomkring mig drar i adventsfikan, glöggprovningar och julmys, så jag åtminstone får i mig lite glögg, saffran och pepparkakor under december i år.

Inga kommentarer: