måndag 21 november 2011

Nya tag

Förra veckan var jag trött på att plugga. Så jag pluggade knappt. Tittade lite på ett papper en gång, och satt och lyssnade på föreläsningar där jag förstod ungefär vartannat ord. Men oj så frustrerande det är när jag inte förstår nånting, särskilt när alla andra gör det! Och ännu mer särskilt när det är ett ämne som jag egentligen tycker är sjukt intressant, som jag har suttit som klistrad och lyssnat på alla andra gånger i mitt liv då jag har försökt lära mig något om det. Cellbiologi, yeah.

Så nu ska jag ta tag i det här. Nu får det vara färdigvilat. Den här kvällen har jag suttit och läst och fascinerats över cellens förunderliga mekanismer. Fantastiskt vad häftigt att allting funkar, jag blir så lycklig!

Något annat som gör mig lycklig är att jag kan träna nu. Maken till metod att vila sig från sina tankar får man leta efter! Och i helgen har jag hunnit med såna fina saker som att titta på film, sovit ordentligt, varit i kyrkan och träffat en vän som bor här men som jag inte har hunnit träffa på hela hösten. Åh. Ibland inser man inte vad man har saknat förrän man får det. Och så har jag tjuvstartat med julmys, och skickat in den sista fonetikuppgiften innan tentan. Jag är glad att jag inte behöver ägna mig åt så mycket mer fonetik i mitt liv om jag inte plötsligt får lust till det. Istället ska jag ägna mig åt mer cellbiologi, precis nu!

Inga kommentarer: