onsdag 23 november 2011

Feeling good

Halleluja, jag klarade kemin!! Med marginal till och med. Lycka! Och jag som var nära att ge upp en vecka innan tentan, det kändes så hopplöst. Kanske var det den där kraftboosten hos J den där sista helgen som gjorde susen. Men såhär i efterhand gör jag en efterkonstruktion: Det var en jätterolig kurs, jag förstod vad jag höll på med, lätt som en plätt, varför var jag ens orolig? Kan jag inte få fortsätta med den här roliga kursen? Men min kloka mamma sa något klokt: så känns det när man har lärt sig nånting. Och det är ju kul att jag har.

För övrigt så är jag på bra humör. Kanske beror det på tentan, kanske beror det på att jag har skrattat så att jag nästan har ramlat ihop vid två olika tillfällen idag, kanske beror det på att jag har pratat med min kloka syster som säger saker som jag behöver höra trots att jag stretar emot när jag hör det, kanske beror det på att jag sätter på skygglappar och bara ser det som är bra, kanske beror det på att tempot i mitt liv är tillräckligt lågt för att kunna pyssla med småsaker med gott samvete, kanske beror det på det otroligt mysiga spontanfikat hos R igår, kanske beror det på att jag ser fram emot den långa skoldagen imorgon, kanske beror det på att den här låten etsade sig fast i mitt sinne fortare än vad jag trodde var möjligt:

Inga kommentarer: