måndag 28 november 2011

Ett sken är nu i öster tänt, det är advent! Det är advent.

Jag lyckades med en riktigt mysig första advent, trots bristen på positiv inställning till julstämning. Jag inledde med att gå på gudstjänst med A, A, K och T, på studiebesök i en annan kyrka än där jag brukar hänga, det var så himla mysigt! Jag fick sjunga mina adventspsalmer (jag var lite orolig över att jag skulle bli utan Bereden väg för Herran, men Korskyrkan levererade!), lyssna på när A sjöng i kören och lyssna på en bra predikan som hade så bred målgrupp men ändå kunde beröra mig. Det var så skönt att än en gång bli tillsagd att det viktiga i julen inte är julhetsen, det gör att jag blir mindre stressad över att inte kunna ta tillvara på julstämningen.

Efter gudstjänst blev det adventsfika hos A och A, åh så fint det var! Med julstämning och julte och mandelmassalussebullar och trevligt folk på opretantiöst sätt. När jag kom hem satte jag till och med upp min julstjärna med glädje i bröstet, och åt risgrynsgröt för hjärtans lust till toner av mer adventspsalmer.

Och den bra dagen bara fortsatte och fortsatte, den avslutades med lussekattsbak följt av glögg och lussekattsätande hemma hos J, lycka! Åh en sån fin vän jag har. Och på vägen hem kunde jag till och med se några snöflingor som låg på marken.

Nu är det för sent, och jag har struntat i både spanska och biologi idag. Men äh, det löser sig väl. Jag är i alla fall glad nu.

Inga kommentarer: