fredag 23 december 2011

Att få gå och lägga sig dan före dan

Granen är klädd och mozartkulorna är rullade. Imorgon är det julafton, men julstämningen har inte riktigt drabbat mig. Men det känns lite skönt, prestigelöst liksom.

Istället för julstämning har jag drabbats av en extrem trötthet, som gör att jag knappt känner igen mig själv. De senaste dagarna har jag haft problem med att formulera meningar, både för att jag inte kan komma på ord, men också för att jag glömmer bort mig halvvägs i meningen. Jag glömmer gång på gång vad jag har skaffat för julklappar åt min familj, och alldeles nyss började jag nästan gråta av ren utmattning efter att ha julstökat i ett par timmar. Igår blev jag närapå tårögd av lycka när jag fick sjunka ner i soffan med en god bok, en filt och en kopp te.

Jag hoppas att det här lovet räcker för att bota tröttheten. Det vore väldigt bra.

GOD JUL!!

Inga kommentarer: