tisdag 20 december 2011

Jag längtar efter er min kära mor och far

Dagens låt:



Imorgon vid den här tiden är jag hemma! Hemma ända framme. Skönt. Idag har jag haft en sån svag dag. Friskare än i söndags tack och lov, men skörare än på länge. Till råga på allt så avslutade jag den trötta dagen med ett möte som fick mig att känna mig otillräcklig och som en liten orkes- och viljeslös flicka som inte alls vill ta ansvar för så stora saker som hon borde. Det blev till att tvätta bort mascaran innan jag gick hem från skolan för att jag skulle slippa se ut som en panda dessutom. Tur att det var mörkt i alla fall. Och tur att tårarna som ville ta sig fram redan på morgonen lyckades ångra sig och vänta ett tag.

Nu är jag i alla fall stabilare. Jag segar så mycket som möjligt istället för att packa effektivt. Dumt, egentligen vill jag ju bara gå och lägga mig. Men kanske är det just när jag segar såhär mycket som jag har chans att komma i fas med mig själv. På jullovet ska jag sega ännu mer än såhär, så det så!

Inga kommentarer: