fredag 30 december 2011

Energisamlande

Jag går in för att vila de här dagarna. Jag gruvar mig för den tid som kommer att komma, då jag inte kan förutsätta att jag ska kunna sova länge varje natt eller att jag ska kunna ta mig tid att läsa några timmar varje dag längre. Då jag ibland kanske har aktiviteter hela dagar i sträck, hur ska det gå egentligen? Och till och med kravfulla aktiviteter? Jag hoppas att jag blir alldeles fylld av energi och engagemang snart. Imorgon vore det till exempel jättebra om jag skulle orka njuta av trevligt sällskap massor med timmar i sträck. Jag försöker hoppas att veckans vilande, och särskilt gårdagens nerklubbade tillstånd i soffan (återvändardag + återseendefika + farmortrevlighet + 3 ärenden som skulle uträttas, utan chans till annan återhämtning än en natts sömn emellan, tog slut på mig) har hjälpt.

Idag åkte jag buss. Jag skulle dra mitt betalkort för att ladda mitt busskort, men då sa chauffören "nej, nej, åt andra hållet!". Lite som om hon var stressad. Men sen, när jag vände på kortet, sa hon "sådäär ja!" med en sån uppmuntrande och berömmande röst att jag blev alldeles stolt över att ha gjort så bra ifrån mig med betalkortet. Och hon lät inte ens bitter över att jag inte kunde först. Sen sa vi gott nytt år till varandra, och jag var glad hela bussresan.

Inga kommentarer: