måndag 12 december 2011

Pepparkakor och julkalender

Julen närmar sig, och jag längtar hem! Hem till familjen, hem till kravlöshet, hem till hemmakompisar. Hem till ett fint kök, hem till mycket och bra prat, hem till en soffa att läsa en bok i. Slippa cykla i snöslask eller på is. Kunna variera vilket rum man vistas i trots att man är hemma. Det ska bli fint.

Jag sitter i ett stökigt rum, mitt stökiga rum tyvärr, men jag orkar inte städa. Istället släcker jag lampan, låter julstjärnan och adventsljusstaken vara tända, ställer fram pepparkaksburken och slår på ett till avsnitt av julkalendern. Jag ligger ju faktiskt efter i mitt tittande, det här går ju inte. (Och att jag knappt förstod något av dagens nystartade kurs eftersom jag inte kommer ihåg statistiken från i våras ignorerar jag också. Det löser sig nog tids nog.)

Inga kommentarer: