fredag 2 december 2011

Snärjd av lättjan

Jag är inne i en sån latisperiod. Under den här kursen hittills tror jag inte att jag har pluggat aktivt (alltså annat än föreläsningar och göra vad jag ska på labbarna) mer än 5 tillfällen, om ens det. En av dessa gånger var igår när jag försökte titta på PP-slides från föreläsningarna, och jag tog mig igenom 2 bilder av typ hur många som helst. Vi har hållt på i 3.5 av 4.5 veckor, och om en vecka är det tenta. Skoldagarna har oftast tagit slut kring lunch, så jag kan inte ens skylla på långa dagar. Trots det obefintliga pluggandet så har jag inte orkat städa, inte orkat laga trasiga leggings och jeans, inte orkat storhandla, knappt orkat laga mat. Jag njuter fullt ut av att sitta ensam och göra i princip ingenting i timmar i sträck, och jag får inte ens dåligt samvete. Så himla skönt. Men jag hoppas att jag blir effektiv snart, så jag kan börja få något gjort. Idag tänkte jag till exempel göra ett ryck och storhandla, men sen blir jag nog slut. Jag tror jag måste ta och belöna mig själv med en myskväll efter det. Pluggandet kan jag ju spara tills söndag.

Mitt i det här har jag även börjat följa en följetong, hör och häpna! Första gången på väldigt länge. Följetongen är typ en reklamfilm för choklad. Några "chokladälskare" fick åka till Ecuador och göra olika saker som kan kopplas till choklad. Här kan man titta om man vill. Det känns skönt med en följetong på ynka 7 avsnitt, som oftast bara är kring 10 minuter var. Det kan kanske till och med jag klara av att ta mig igenom utan att ge upp, tappa tiden till att titta eller känna mig stressad av. Särskilt nu när jag ändå gör mitt bästa för att strunta i att göra tråkiga eller för energikrävande saker.

Inga kommentarer: