söndag 18 december 2011

Terminsslutsjukan

Sjukisjag igen. Den här gången på riktigt, med frysningar och svettningar och sluthet och värk i benen som att jag skulle ha sprungit en mil. Trots att jag inte har det. Det är skönt att tänka på att jag får komma hem och göra ingenting snart. Det är jobbigt att tänka på att det ska göras en lab och skrivas en labrapport innan dess. Det ska dessutom göras i par, så det vore bra om jag kunde orka vara lite glad och trevlig medan jag jobbar. Jag får helt enkelt hoppas på att bli frisk tills imorgon. Jag vill ju gärna orka lite efter skoldagen också. Kanske ska jag ta en liten tupplur nu, innan jag ska säga jullovshejdå till AS.

Det är intressant, för nästan exakt ett år sen mådde jag också såhär och skulle fika med AS. Det här blir tredje gången under mina ett och ett halvt år i umeå som jag några dagar innan hemfärd blir sjuk. Det börjar kännas som standard att jag räknar ner dagarna tills dess jag får åka hem för att bli lite ompysslad i min sjuklighet av mamma och pappa. Jag får nog allt akta mig nästa terminsslut också.

Inga kommentarer: