torsdag 6 september 2007

Från blinddate till Hollywood?

Imorgon ska jag på blinddate! Eller nästan iaf. Jag är inte hundra på kriterierna. Jag ska träffa nån som jag inte vet hur han ser ut, på ett café. Fast jag har pratat med honom på telefon. Och så har han med sig en tjej. Henne har jag inte pratat med på telefon. Eller överhuvudtaget faktiskt. Anledningen till att jag ska träffa dessa två mystiska personer är att dom vill ha nån som spelar cello i en teater som dom ska regissera. Och då fick dom tag på mig, och nu vill dom se om jag ser ut som några andra av skådespelarna, eftersom min roll är att vara huvudpersonerna i nåt minne eller nåt sånt. Vilket innebär att jag inte bara ska spela cello, jag ska även ha repliker :O Så nu blir jag skådespelerska också. Jag kanske slutar i Hollywood. Eller så håller jag mig till hermandraman efter det här, vi får se. Fast jag vet ju inte om jag är tillräckligt lik än, så jag vet inte om jag får vara med. Men det vore en kul grej! I såna fall har vi premiär i april, så ni kan boka in redan nu att komma då och kasta rosor eller nåt, haha ;)

Men innan mitt utseende ska granskas så kanske jag ska ut till Eriksdal och jobba. Kul! Om jag inte känner mig som ett litet barn som ska försöka leka vuxet och hjälpa till med saker hon egentligen inte kan. Men jag kan faktiskt nånting, bara nån säger vad jag ska göra. Jag kan skrapa, måla, ta bort kitt (eller hur det nu kan tänkas stavas, det uttalas som shit), och säkert slipa och spika om det skulle behövas, men det kanske är lite mer känsligt om det skulle bli fel. Bara jag slipper måla tavlor eller koka kaffe så är jag glad! :)

Och så är det bullbak på kyrkan imorgon kväll, så om nån känner sig sugen på bullar så är det bara att dyka upp vid sju så får man vara med och baka! Kommer man mycket senare kanske man bara får äta, och då tappar man ju halva charmen. Så varmt välkommen till EFS och bullar!

Inga kommentarer: