tisdag 25 september 2007

Såhär går det när man har för lite att göra på dagarna

Jag har inget liv, och jag börjar bli less på det nu. En vecka är lagom att göra ingenting på, men sen blir det bara jobbigt. Fast imorgon ska jag jobba på dagis, men det känner jag inte heller för, dumt nog. Men det blir nog bra när jag väl kommer dit. Men just nu känner jag mer för att hitta på nåt roligt istället. Synd bara att dom flesta andra har ett liv, och om jag försöker hitta på nåt själv slutar det bara med att jag blir sittande här alldeles för länge. Idag tänkte jag till exempel gå ner på stan och kolla vad jag kan köpa för mina presentkort. På vägen skulle jag förbi Skvadern och lämna biblar och titta på spottkonst. Jag fastnade vid datorn, borstade tänderna vid tre, och gick mot skolan sen, men eftersom jag skulle kolla på kök med mor och far klockan fem hann jag inte till stan. Men jag hann se snygg konst iaf! :)

Nyss lyckades jag övertala mig själv att städa rummet bara genom att tänka på vad jag skulle kunna skriva här för att komma på nåt eller övertala mig själv, det är bra med en blogg för mig! :P Tyvärr så kom jag på att jag skulle läsa igenom ett gammalt inlägg som aldrig har blivit publicerat först, vilket slutade med att jag läste igenom dom flesta av mina gamla inlägg, och sen var det kört. Men snart kanske jag kan slita mig.

En sak som är bra med att jag hinner bli riktigt uttråkad är att jag ser fram emot att börja jobba! Även om det kanske inte är världens roligaste jobb så kommer jag i alla fall ut ur huset och gör nåt vettigt på dagarna! Och när jag väl är ute ur huset känns det ganska bra. Idag kom jag till exempel på att jag ska till stockholm om inte alltför länge! :D Bara jag kan ta ledigt, men 2 dagar borde funka. Och den här veckan blir det inte så mycket mer tristess. Imorgon blir det jobb=pengar, på torsdag fika med J, och på fredag-lördag umeåresa med bland andra M :D Då får jag känna mig lite viktig igen, haha :P Och jag får träffa mer folk än min familj, vilket kan vara trevligt som omväxling. Nej, jag bara överdriver hela tiden, jag skyller på mitt humör, och det känns faktiskt som jättelång tid om man inte gör nånting ett par dagar. Men nu ska jag passa på att städa när jag inte har nåt vettigare att göra och har bra musik.'

(Jag har börjat få skov av prestationsångest över den här bloggen, att det ska bli så bra och kul att läsa, det är lite jobbigt. Det värsta är att jag inte vet om jag vill bli av med den, den kanske hindrar mig från att publicera alltför långa intetsägande inlägg. Men det är ju roligare att slippa en negativ känsla. Men vet inte hur jag skulle kunna bli av med känslan ändå om jag hade bestämt mig för det, så det är väl bara att avvakta och se..)

2 kommentarer:

Anonym sa...

(ursäkta språket) men klagar nån på din blogg så kan dom skita ner sig och sluta läsa den! så länge du inte binder fast nån i en stol och tvingar dom stirra på skärmen där din blogg visas så får du skriva vad du vill utan att andra kan lägga sig i. (med förutsättning att du följer Svea rikes lagar vill säga)

Joe sa...

det är rätt fashinerande hur intressanta intetsägande inlägg kan vara, så det är bara att knattra tangentbordet flicka lilla. :)