söndag 30 september 2007

Dags för orkester och avslöjande

Imorgon börjar orkestern! :D Äntligen, men jag är inte i nån särskild bra form.. Men får jobba på det. Egentligen tänkte jag spela förut, men så var det så stökigt på rummet så jag var tvungen att städa först, så jag städade lite, men sen blev jag så tesugen, och sen hamnade jag här. Hm. Jaja, men kvällen är inte slut än. Det bästa av allt med orkestern imorgon är att det ska börja två cellister som gick i sus förra året, så nu är jag inte ensam med massa okända vuxna längre :) Woho! Och jag är inte den enda i cellostämman som får fuska sig igenom dom svåra delarna av noterna.

Förresten så kan jag avslöja att dom flesta i världen (okej, hela världen hade inte frågats, men folk från olika länder i olika världsdelar) skulle hellre fixa till sina svaga sidor för att nå framgång, istället för att utveckla sina starka sidor. Det känns lite tråkigt på nåt vis, då blir ju alla medelbra på allt, istället för att man har nån som är expert på en sak och en annan som är bäst på nåt annat. Fast jag vet inte vad jag skulle svara, eller jo, för framgången så skulle jag nog vilja utveckla mina starka sidor, men för det vardagliga och allmänna livet så skulle jag hellre rätta till mina svaga tror jag.

1 kommentar:

Joe sa...

Hm, jag skulle faktiskt hellre utveckla mina braiga sidor, för som det är nu klarar jag av att leva någorlunda smidigt trots mina dåliga.. Och det är ju aldrig underskattat att vara en nörd.. :)