måndag 24 september 2007

Jag orkar inte hitta på en fyndig rubrik som sammanfattar och knyter ihop eftersom det jag skriver inte hör ihop

Woho, jag har lyckats lägga till mer musik på min iPod utan att ta bort den som var där! :) Visste inte om det skulle gå, och eftersom datorn är tömd på den mesta av min musik så skulle det kännas lite surt om mycket av den musik jag lyssnar på skulle försvinna... Men kände att jag verkligen ville lägga till musik nu, så jag tog ett djupt andetag och testade och läste och... Det funkade :D Så nu vågar jag lägga till musik, plus att jag har ny bra musik (lifehouse, både bra texter och bra melodier!) som nu är nytillagt.

Måste bara få skryta om mina framsteg. Tidigare har jag uttryckt en viss irritation över min oförmåga att säga nej, men nu ska ni få höra! I fredags ringde dom från jobbet och undrade om jag kunde jobba fredag kväll, men jag var stark och sa nej, tyvärr jag kan inte. Senare på dagen ringde en jobbkompis och frågade om jag kunde jobba istället för henne lördag-söndag. Jag sa att jag skulle kolla upp söndagen, men att lördagen inte gick. Efter ett annat samtal ringde jag tillbaka och sa att jag inte kunde jobba. Kanske en halvtimme senare ringde dom från bemanningen och frågade om jag kunde jobba i helgen, men jag sa nej. Och imorse ringde dom också och frågade om jag kunde jobba nu ikväll, men jag sa nej igen (man måste ju få tid att äta tårta ibland också! ;)). Så nu har jag lärt mig och behöver ingen nej-terapi längre ;)

Om jag hade jobbat i söndags så hade jag kanske kunnat sett skottlossningen i skönsberg från fönstret eller balkongen, läskigt!!

Nu känner jag för att skriva nåt kul och lite lagom kort, men kommer inte på nåt roligt att skriva som inte riskerar att bara bli milslånga utlägg om min helg. Har under helgen tänkt massa fina meningar som jag skulle kunna skriva, men det är så långa transportsträckor mellan alla meningar så jag orkar inte få till det. Men jag tror jag måste slänga ur mig en massa grejer bara för att få det överstökat: Mötet i lördags gick över min förväntan, jag har blivit rödhårig på impuls, jag är glad att jag har kompisar som står ut med mig och kan hantera och omvända mig när jag är på trilskhumör, och det är roligt att folk numera bor så nära att man kan råka träffa varandra när man är ute och går. Dessa slumpartade(?) möten kan leda till mys med filtar, te, paradischoklad och massa härligt prat, lyx! :)

Jag hoppas jag har lite mer go i mig imorgon än idag så det blir av att jag tar för mig nåt mer än att logga in på msn och bli sittandes där hela dan. Fast jag hann ju med en promenad också, men annars så var det verkligen datorn hela dan :S Eh, jag tränar upp min datavana innan eniro? :P

4 kommentarer:

Anonym sa...

duktigt! :) ska också bli duktigar epå att säga nej :P
och du har blivit riktigt duktig på att uppdatera bloggen!

Anonym sa...

har du färgat håret rött :O spännande!

Anonym sa...

Du är min bästaste vän! bara så du vet så det så

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

japp sanna, håret är rött, det är lite brunt i det också, men det låter mycket häftigare att säga att jag är rödhårig än brunhårig ;)och du min johanna!