tisdag 11 september 2007

Tidsfördriv för att slippa göra nåt vettigt...

Åh, jag kan verkligen inte motivera mig själv! "Jag tror jag skulle passa jättebra hos er på ... för att jag är så otroligt bra på allting så att jag söker alla jobb jag hittar eftersom jag är desperat, så ni ska inte känna er utvalda på nåt sätt för att jag söker hos er! Men kan jag få komma och tjäna lite pengar nu?" Inte charmfrasen riktigt... Förra veckan var jag jätteduktig, jag sökte jobb på jobb, och satt inte vid msn nånting, bloggade inte när jag skulle söka jobb, och läste inte ens andras bloggar då. Det kan ha blivit några partin Kungen, men man kan ju inte begära för mycket! Nu är det ingen som verkar vara vid msn fast dom är inloggade, och jag precis läst igenom alla bloggarna på min lista en andra gång sen jag kom upp ur sängen för tre timmar sen. Det var ingen som hade uppdaterat igen, men däremot fanns det en kommentar som jag inte hade läst. Woho! Eh, jag har ett liv?

Men jag tror att en anledning till att jag har svårt för motivationen till jobbsökandet är att jag har två jobb halvt på g. Det känns jätteskönt, men jag vet ju inte om jag klarar mig hela vägen i uttagningsprocesserna. Igår hade jag en superflyt-dag vad gäller jobbbsökande, jag gick vidare från intervjun till eniro (ja, jag vill "jättegärna" sitta och säga eniro118118Norakanjaghjälpatillmednåt?), och när jag gick in på Wått & Tårrt med en ansökan (ganska uppgivet, det kändes inte som om det skulle ge så mycket, men jag tänkte att jag lika gärna kunde dumpa den där när jag hade varit så duktig att skrivit ett brev), så bad han mig komma tillbaka på onsdag så vi skulle kunna prata mer ostört. Fast jag vet inte hur mycket jobb det var, men han kallade det "extrajobb", så inte hur mycket som helst tror jag... Och eniro är en timanställning, så då vet jag inte heller hur mycket jag får jobba. Kanske går att kombinera? Men först måste jag ju få jobben, det är ju inte alls säkert än. Så det är nog bäst att jag söker lite fler...

Inga kommentarer: