lördag 15 mars 2008

Bra

Idag är en dag som jag inte har lust att den ska ta slut. Den känns liksom bra på massa olika sätt. Det känns som om jag har hunnit med mycket, både av aktivitet (till exempel i Bjästa, vilket gör det hela så mycket mer exotiskt än att vara här hemma), lugn stund, och kväll att se fram emot. Underbart!

Imorgon blir lite mer spännande/ansträngande. Först scoutgudstjänst, undrar om vi hinner köra igenom hela dramat seriöst och ordnat innan det börjar..? Och sen ska jag iväg och repa cello inför en skivinspelning med människor jag knappt känner, kul och spännande, men lite läskigt! Jag har mycket cellogrejer att se fram emot. Orkestern börjar på måndag(!), sen är det långfredagsspelning i kyrkan, och så har jag fått noterna till Farewell nu, oj vad fin den är!! :D

Så veckan jag har framför mig ser inte ut att bli bara långa jobbdagar, som det kändes som det kändes som för nån dag sen. Igår på jobbet förresten, då hade jag roligare än jag har haft där på länge. Det var några från samma företag, fast från Finland, som var på studiebesök, och dom ville gärna lyssna på några telefonister. Min coach frågade om nån fick lyssna på mig, och jag sa okej, fast jag oftast tycker det är jobbigt med medlyssningar. Han som lyssnade på mig förstod svenska, men han pratade inte så mycket svenska, så vi pratade engelska med varandra. Och det var så roligt! :D Han var så trevlig, och det var så roligt att prata om dom lite underliga kunderna efteråt med nån som var på min sida. Och han kunde ju inte bedöma mig på något sätt, han skulle mest se hur vårt system fungerade, och hur vi jobbar. Och vi pratade om söksätt och andra saker, och engelskan flöt på bättre än vad jag trodde den skulle göra, och jag fick skratta så mycket. Efteråt sa min coach "ni såg ut att ha roligt", och det förstår jag, tror inte jag har skrattat så mycket på jobbet sen jag började. Och det behövdes verkligen igår, några timmar innan han kom hade jag suttit med gråten i halsen för att jag kände mig så dålig och stressad. (Det hela började med att en man skrek och svor åt mig när jag frågade om han ville ha ett sms med numret också, fast han hade sagt från början att han ville bli kopplad, och efter det var jag så stressad att jag stressade mina kunder, det var till och med en som frågade om jag hade bråttom iväg nånstans, och stress gör att jag inte gör ett särskilt bra jobb.) Och till råga på allt, när jag åtminstone hade sett fram emot att jag hade två korta pass kvar efter lunch, så såg jag att dom hade flyttat på min rast, så jag hade ett långt pass först, och sen ett jättkort pass efteråt. Det är mycket jobbigare, eftersom ett kort pass känns kort både om det är en timme och en kvart eller 45 minuter, medan ett pass på en timme och 45 minuter känns myyycket längre än en timme och en kvart! Men tur var det att dom hade flyttat på passet, annars hade jag nog inte blivit medlyssnad på. Och efter medlyssningen flöt det på bra bara för att jag var så glad. Fast jag har svårt att sätta fingret på exakt vad som var så roligt. Vet bara att min statistik förmodligen blev rätt lidande för att jag satt blockerad lite mycket. Men man måste ju faktiskt ta hand om studiebesökarna ordentligt ;) Men tack Gud för att jag "råkade" få ändrat schema och att jag för en gångs skull blev utvald för medlyssning! Precis vad jag behövde! :D

Vänta efter Herren, Han ska göra det, Han ska mätta din själs begär
Vänta efter Herren, Han som känner dig så väl, och vet vad du behöver

Och sen har jag ju som sagt var hunnit vara i Bjästa, jag har åkt slalom för första gången i år, åkt pulka och rullat ner för en avstängd slalombacke (backtumling!). Man borde rulla oftare, även om man kan bli lite illamående. Det är otroligt vad yr man blir! Roligt roligt! :D Fast jag har antingen inte lika bra teknik eller kroppsform (eller kanske en kombination?) som vissa andra experter, så jag tror jag inte ska satsa på en världskarriär. Bara hobbybacktumling.

Och om 3 månader, trallalallala...

Inga kommentarer: