söndag 30 mars 2008

På nätterna kan man ju göra så mycket mer värdefulla saker än att sova...

Vad är det som gör det så speciellt med nattprat? Sånt där prat som aldrig vill ta slut vid tresnåret på natten, och som aldrig blir samma sak några timmar tidigare på kvällen? Det är underbart med nattprat, men det är mindre underbart när man råkar tappa en timme av natten för att folk vill ha ljusare mornar, och man upptäcker att man bara har fått sova i tre timmar innan man måste upp för att leda scouterna. Men jaja, jag får vara seg idag, så det gör inget, och det var värt det! Kalas är roligt och muffins och tårta är gott! :) Även om jag har ganska ont i huvudet nu på grund av sömnbrist och sockerbakis.

I fredags postade jag äntligen iväg mina ångestpapper. Det var ganska mycket i sista minuten, eller i alla fall dom sista typ 40 minuterna innan den sista lådan töms, men man ska ta tillvara på dom minutrar man har! ;) Och nu hoppas jag på att jag inte ska behöva tänka på det där något mer, men i och för sig så tänkte jag det sist också. Men nu borde det vara klart!!
Phu, nu går jag snart in i en intensiv jobbperiod med bara tre lediga dagar utspridda på nästan två veckor (okej, kanske en och en halv..), innan vi far till Prag (det blev Prag istället för Budapest)! Vad bortskämd jag känner mig, det är ju faktiskt ganska normalt att jobba i fem dagar och sen vara ledig två, och dom flesta vuxna människor jobbar ju faktiskt heltid, så jag kan inte klaga på långa dagar heller. Men jag kan kanske skylla på att man känner sig mer helhjärtat ledig om man är ledig två dagar i rad, vilket jag inte kommer att vara. Men det känns inte på långa vägar lika tungt som det kändes för några veckor sen, så det är ingen fara egentligen. Det är mest att jag måste ta lite sats och kasta mig ut från den här lugna dagen, och förbereda mig på att inte få sova dom mornar jag vill, inte kunna planera in hur mycket som helst när som helst, och inte ha så mycket utrymme för att göra ingenting. Och att jag inte känner mig så pigg och alert just nu gör väl inte att jag ser mer fram emot massa saker att göra precis.
Och förresten så har vi kollat på en stuga med likadana tapeter som den i Djursnäs. Lovely!
Men det bästa var ändå trädtapeten på insidan av toadörren, men den har jag inte på bild. Fick faktiskt lite tårar i ögonen för att det var så fint och påminde så mycket om trädtapeten i Djursnäs. (Eh, nämnde jag att jag har lite svårt att skiljas från Djursnäs? :P) Vi kommer nog i alla fall bjuda på den här stugan. Namnet på området är också fint, det låter som morning sun, men det heter inte det egentligen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celular, I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.