måndag 24 mars 2008

Glöm inte att säga Falun om du vill ha kul! Eller nåt..?

Idag hade jag ett lite roligt samtal på jobbet, i alla fall för en insatt. För att man ska kunna förstå det roliga även om man inte jobbar inom samma branch som jag, så kan jag berätta att mekonomen i falun ligger på ryckepungsvägen 1, vilket väldigt många tycker är roligt att höra. Jag förstår verkligen inte det roliga i att ringa och fråga efter den adressen, bara för att höra en annan person säga namnet, men det är många (särskilt på kvällar och nätter) som ringer och frågar efter adressen och sen brister ut i ett gapskratt när man säger adressen. Förstår inte om det är nån slags busringning mot oss, men det är ungefär ett lika mycket standardsvar som att berätta numret till apoteket, så det är inte direkt som att jag rodnar när jag säger ordet ryckepungsvägen. I alla fall så var det en idag som frågade efter mekonomen i borlänge. Jag fick fram uppgiften, och kunden frågade efter adressen, men ville inte ha det på sms. När han fick höra vilken adress det låg på lät han väldigt besviken och frågade om det hade flyttat nyligen, och då började jag ana att det var till falun han ville komma, även om han lät väldigt seriös. Jag svarade glatt att tyvärr ser vi bara aktuella adresser så jag kunde inte se det. Sen kunde jag knappt säga hejdå för jag var tvungen att kväva massa skratt. Vad är det för mening med att göra en värdelöst tråkig "busringning" om man inte ens kan göra den rätt?! Hahaha.. Men men, det är väl bra att folk är lättroade...

Idag har jag repat igen, vi spelade in två låtar på film, det var jätteläskigt att se och höra sig själv! Och det låter mycket falskare när man inte spelar själv... :S Uscha! Måste verkligen se till att få till det där så det inte låter så på skivan eller på spelningar, då blir det pinsamt! Och alla klumpiga övergångar som hörs så väl, måste öva öva öva, fast det egentligen inte är så svåra noter. Och till nästa rep planerar jag att vara pigg och alert också, det kanske inte är bästa förutsättningar med en kort natt innan. Och en annan grej jag började tänka på när jag såg mig själv på film, var hur man egentligen ser ut när man spelar. Å tjatade alltid på att jag spände käkarna när jag skulle spela nåt svårt, och jag såg att min mun såg väldigt spänd ut på filmen. Det ska jag också få bort, det kanske kan vara en hit att öva framför spegeln..? Jag känner mig så laddad för det här, men jag är också så rädd att dom ska ångra sig att dom frågade mig.. :S Så jag ska se till att dom inte ska behöva ångra sig! Och sen kanske jag behöver träna lite mer på att jamma också.. :P

Inga kommentarer: