torsdag 6 mars 2008

Nattligt uteliv

Det är grejer det! :) Och då menar jag uteliv rent bokstavligt, alltså ett liv ute. Det känns som att luften aldrig är så klar som på natten, eller möjligtvis riktigt tidigt på morgonen, men då kan det räknas som natt också, innan alla börjar vakna upp igen. Jag missade sista bussen när jag skulle hem idag (hm, vad är det med mig och missa bussar på väg hem från Baldersvägen?), men jag var inte särskilt ledsen för det. Jag hade ju redan fått sällskap halvvägs, och det var inte särskilt plågsamt att gå själv med musik heller. Det var faktiskt så lite plågsamt att jag tog en omväg hem för att få njuta av nattluften lite mer, samt för att slippa gå den tråkigaste vägen hem. Jag måste verkligen testa att åka till fjällen ensam nån gång, tänk att vara ensam i ett oändligt utrymme av nattluft!

Idag har varit en bra dag, innan nattpromenaden också. Jag har hunnit med mycket, så går det när man går upp kvart över fem och har sovmorgon dagen efter! Jobb (många timmar..), shopping (okej, bara en kvart, men jag hann spendera 694 kr), träning (äntligen tillät in hals mig att inviga mina julklappsträningskläder!!), scoutplaneringsmöte, filmkväll och nattpromenad.

Blev kär i den klänning jag lyckades införskaffa på min mycket planerade och reglerade shoppingrunda. Den har allt och passar perfekt i många sammanhang! Till exempel är den så pass fin att den lämpar sig bra för gånger man vill känna sig lite uppklädd, typ midsommar och konfagudstjänst. Den är så pass tunn att den är perfekt att dra över sig när man kanske har varit och solat och badat en dag, kommer hem, är lite lagom bränd (fast i och för sig är jag ju så ansvarsfull att jag aldrig blir rödbränd av solen..? Eh, kanske inte..), precis har duschat, och man vill dra på sig nånting som känns lätt att ha på sig. Dessutom har den långa ärmar, vilket både kan vara bra i sammanhang som det sistnämnda, om man vill skydda sig från den eftermiddagssol som fortfarande finns kvar, men också passar perfekt om man vill ha klänningen på våren utan att känna sig för avklädd och kall. Färgen är en blå färg som är väldigt mycket jag, men tyget har ändå tillräckligt mycket mönster (både blommor och prickar!) för att inte bli tråkig. Det enda som är lite synd med den är att den inte matchar mina vinterkängor särskilt bra i stil, så jag kanske måste vänta lite tills det blir converseväder tills jag kan börja använda den. Eller möjligtvis till något kyrkbesök när man faktiskt får klä upp sig som Joe så snällt påminde mig om..? :) Sen finns det ju också en liten hake med det här med finkläder/vardagskläder, att om man använder finkläder för ofta till vardags så känns det inte särskilt uppklätt längre när man väl ska ha dom till fest, men det ska väl lösa sig på nåt sätt...

Annars så ser jag fram emot:
- Att sova längre än till 05.15 imorgon
- Fredag (ledig+fika med tjejorna+möjlighet till härlig filmkväll)
- Titta på sommarstuga på lördag
- Träffa J på söndag?
- Några framtida dagar (kanske till och med veckor? månader?! år??!!) med möjlighet att svettas för att bli en friskis

Yes, I'm back on track! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker mycket om dig min van!! utan prickar dock men minst lika betydelsefullt, Vi ses pa sondag om det ar mig du menar?? jag hoppas ju verkligen det annars far jag val riskera att vara en egoist:P Manga kramar!!

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Ja, det är dig jag menar! :D I och för sig finns det många Johannor i mitt liv, men ingen som du, och ingen annan som skulle skriva vän utan två prickar ;) Vi ses snart!! Kramar :)