söndag 9 mars 2008

En scout ler och visslar under alla svårigheter

Det har jag faktiskt testat! Eller nästan, jag nynnade istället för att vissla, men det borde väl gillas? Det var på riphajken, dom gånger när jag var trött, kall, fysiskt utmattad, psykiskt utmattad eller bara allmänt less. Då började jag nynna för mig själv. Kanske mest för att slippa vara den sura tjejen som spridde dålig stämning (det första intrycket är viktigt!), men det roliga var att jag lyckades lura mig själv att jag var på jättebra humör också. Det var väldigt intressant. Lessheten försvann i ett nafs!

Nu känner jag att jag kanske skulle behöva sjunga högt typ jämt för att lura mig själv, men idag är det den nionde mars, vilket betyder att det har gått mer än en vecka av mars! :) Samt så har jag avverkat en jobbhelg, så det har varit en av dom tyngre veckorna. Och nu till veckan får jag mitt schema för sista veckan i mars, vilket innebär att månaden snart är slut. Eh, logik? Men jag känner verkligen att jag måste ta djupa andetag och tänka på andra saker vissa gånger när jag tänker på vad jag ska syssla med 7 timmar och en kvart imorgon. Till exempel så tänker jag på Ö-viksresan på fredag, roligt roligt! :D Något annat som var roligt var min fredag, med både socialt morgonfika, kultiverat teaterbesök (åh, jag bara njöt! :D) och mysig filmkväll med godis i skål. Lyx! Och på tisdag är jag ledig, och på onsdag är det (?) TJ, och på torsdag är det konfaledarträff samt kammarorkesterkonsert [andas djupt och fokusera. Vissla!]. Så snart är det faktiskt helg!

Inga kommentarer: