måndag 31 mars 2008

Neggo (godnatt)

Min familj är borta! Måste nog ringa dom snart och se vart dom har tagit vägen, dom skulle ju ha bönegrupp här hemma! Men när jag kom hem vid tjugo i tio var huset tomt och pajen ouppäten... :S Nej, nu rycker det i dörren, nu kom dom hem. Vad bra. Det kanske blev bönegrupp nån annanstans eller nåt.

Jag känner mig så opepp, och egentligen borde jag sova, för jag är trött och jag borde lyckas bli pigg, för imorgon ska jag jobba, och sen ska det reseplaneras, vilket kan kräva sin andel av energi. Det känns bara trist att vi inte ligger i fas när vi är peppade och vill planera. Nu har jag inte särskilt mycket tid för resedrömmande, i alla fall inte lika alls mycket som jag hade förut, när jag ville planera men resten tyckte det var för tidigt. Nu känns det mest som att jag hamnar på nån konstig kant, och jag känner att mina diplomatiska sidor kan bli lite för mycket för mig när jag inte vet vad jag vill än, och jag ska försöka bestämma nåt i en hetsk diskussion. Gah, just nu känns det som att jag inte orkar med nästa "läsår", det blir så mycket beslut och nu är jag trött och jag orkar inte ta beslut, och jag vill knappt göra nånting. (Det vill jag inte, det vill jag inte, det kan jag tänka mig att göra, men jag brinner inte för det, det vill jag helst inte...) Och det här "ska" ju bli mitt fria och roliga år. Närå, jag har ingen press på året alls...

Och varför kan jag inte få det där telefonsamtalet snart?! Hade ju trott på ikväll...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja huvaligen, kom hit så kan vi dricka te, negga och ha framtidsångest tillsammans.