måndag 23 april 2012

Att ta tillvara på allt man kan känna

Ibland är jag lite för bra på att leva ut känslor i efterhand tror jag. Nyss upptäckte jag en grej som hade fått mig att känna mig jättesviken för jättelängesen. Nu spelar det ingen roll längre, men eftersom jag inte visste om det när jag hade brytt mig, så passar jag på att ta ut den där svikna, ledsna och lurade känslan i efterskott istället. Dumt, särskilt när man egentligen borde fokusera på att plugga.

Men en dag som denna, då stressen attackerar tills jag tror att jag ska glömma bort att andas, kanske man inte kan förvänta sig att humöret är riktigt stabilt heller. Någon gång ska jag bli lugn och harmonisk. Men innan dess kanske jag skriver en lång lista över saker som stressar mig just nu. Men allra först ska jag på orkestern. Sista måndagsrepet för terminen, sen har jag en extra ledig kväll i veckan resten av läsåret!

Inga kommentarer: