lördag 14 april 2012

Huvudvärk

Jag har haft ovanligt mycket ont i huvudet på sistone. Nästan varje dag i en vecka. Fast hela huvudvärksperioden började ännu tidigare. Helt plötsligt stack det som knivar i mitt huvud, och varken vatten, alvedon eller kaffe kunde råda bot på det. För att stå ut kände jag mig tvungen att massera mitt ansikte i närheten av tinningarna, sådär som de gör på film när de vill markera att de har ont i huvudet. Fast eftersom jag var bland folk kände jag mig rätt töntig när jag gjorde det, ungefär som att jag var en B-skådis som ville ha uppmärksamhet.

Jag undrar om jag har dålig syn. Nyss när jag gjorde ett eget litet syntest genom att läsa texten på datorn med olika ögon så var det ju faktiskt skillnad. Eller så är det kanske en visdomstand som spökar. Härom veckan kände jag ju faktiskt att en ny tand var på väg att dyka upp. Eller tänk om det är något ännu värre! Ska jag gå till en optiker, tandläkare eller vårdcentral?

Eller så kanske jag bara hittar på, är sjåpig nu igen. Kanske påverkas jag av alla mina vänner som har skaffat glasögon det närmsta året, kanske får jag nya idéer av de i min närhet som precis har eller precis ska operera bort någon visdomstand.

I själva verket kanske jag bara är stressad, eller så bröt huvudvärken ut för att jag slappnade av efter stress. Jag kanske har någon infektion som bara halvt bryter ut, jag kanske har sovit dåligt. Jag kanske pluggar och tänker för mycket, oroar mig för mycket över sommarjobb, vilar för lite. Och så småningom kommer ju stressen att lägga sig. Då blir det kanske bra.

Ja, vad vet man egentligen. Lika bra att fortsätta med matten nu hur som helst.

Inga kommentarer: