tisdag 3 april 2012

Tagga påsklov

Nu är jag i princip färdigpackad, och imorgon åker jag hem hem hem! Det är märkligt hur jag längtar hem så mycket trots att jag inte längtar härifrån egentligen. Men mest kanske jag längtar efter lugnet. Och jag tänker mig att det finns hos mamma och pappa. Trots att matteboken och spanskagrammatiken följer med hem. Men ändå. Att få göra det i ett annat hus, där någon annan lagar maten och städningen på något magiskt sätt verkar hända av sig själv (förutom i mitt rum av någon outgrundlig anledning). I ett rum som jag inte har ledsnat på. Med stora fönster. Det blir bra.

När jag kommer hem kommer jag vara ensam hemma i ett par timmar innan resten av familjen droppar in en efter en. Det känns himla bra att få ett par timmar att landa innan det sociala drar igång. Och himla mys att få träffa familjen sen. Och det är underbart att påsken är såpass prestigelös. Mmm. Nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer: