torsdag 12 april 2012

Beslutsångest

Ingen har än så länge tackat ja till en av de två lägenheter jag var och kollade på i förrgår. Och om 50 minuter går tiden ut. Vad händer då? Jag ligger femma, vad händer om jag tackar ja nu? Eller så kanske alla utom den som ligger etta har tackat ja redan? Men jag vet ju inte riktigt om jag vill ha den där lägenheten. Hur kräsen kan man vara? Vågar jag ha is i magen och tacka nej, och satsa på en lägenhet som gör att hjärtat hoppar lite av glädje vid tanke på inflyttning? Istället för den där som kändes lite mörk och hade lite för stort kök i förhållande till den enda andra rummet? Jag önskar att någon som ligger före mig i kön kunde tacka ja så att jag slapp vela. Men om alla innan mig tackar nej och jag tackar nej, då är det bara en till som har chans på den, annars läggs den ut igen. Och om jag då har ångrat mig så kanske jag får en ny chans då? För det känns inte riktigt bra att tacka ja just nu. Trots att jag blev superbesviken när jag i julas inte fick en sån här lägenhet. Men då hade jag ju inte sett den live. Det känns som att jag inte kan tacka ja. Men det känns också som att leka med ödet att tacka nej, nu när jag äntligen (kanske) får ett riktigt erbjudande! Fast jag har ju tänkt att bo där i tre år, så lite kräsen får man kanske vara. Fast här i min korridor har jag ju bott i två år, utan att göra mig extremt hemmastadd. Och det har väl gått bra? Jag kanske varken tackar ja eller nej, det vore enklast. Eller skulle jag få mer ro att sova om jag tackade nej? Eller ska jag sitta uppe och vaka till midnatt?

Nej, jag är ju så trött, jag vill sova. Svårt. Tänk om jag inte får någon annan lägenhet. Men chansen är väl ändå ganska stor att någon annan än den som ligger etta har tackat ja? Eller? Ghhaaa...

Inga kommentarer: