tisdag 15 januari 2008

Cello, gospel och snart sommar?

Ah. Nu sitter jag här med lyxchoklad och inte ens en kö på datorn. Och jag är ledig imorgon, så jag behöver inte oroa mig för en för kort natt. Det är nästan lika bra att sova länge då, så jag har nåt att göra av dan. Fast i och för sig så är det jobbigt att vända på dygnet också, så jag vet inte vad som blir bäst. Bra vilketsom.

Idag var jag så trött efter maten, och det enda jag egentligen orkade göra var att ligga på min säng, lyssna på radio och spela Quadrapop på mobilen (en uppgradering från förra mobilen, den hade tråkiga spel!). Men jag hade lite lust att spela cello också, så till slut tog jag mig i kragen (roligt uttryck :)) och packade upp cellon. Och jag fick så mycket energi! :D När jag hade solat loss på metallicas solon, och spelat låtar som jag aldrig har fått till sådär jättebra men nu bara kunde spela så bra som jag ville och strunta i om det blev falska eller fel toner, var jag alldeles varm i fingrarna och hela överkroppen (och det ska tilläggas att det är väldigt kallt i mitt hus, och innan så hade jag frusit mycket, trots tjocktröja och halsduk!) och var glad och laddad för att göra nånting. Jag gick ut ur mitt rum och... ja, jag kunde inte komma på nåt att göra. Jag tänkte att nu var det läge att börja på min klänning, men jag kom bara så långt som att ta fram tyget och titta på det, sen visste jag inte hur jag skulle börja.

Jag tror jag har levt för länge i ett schema som består av skola, orkestrar, herman, möten, plugga ikapp, sy balklänning, och däremellan försöka klämma in lite kompisar, dator och ingentinggörande, så jag har glömt bort hur man lever ett vanligt liv. Då är det bra att jag får passa på att träna upp det. Med masssa lediga dagar som ligger mitt i veckan när alla andra jobbar/går i skolan så kommer jag nog vara expert på det innan den här våren är över.

För övrigt så intalar jag mig så starkt att det snart är sommar så jag nästan tror på det själv. Egentligen har det ju inte ens gått en månad sen det var ett halvår kvar till slutet av juni, men i mitt huvud är det bara nån månad kvar. Och idag så kändes det ju nästan som vår, med slask och allt. Jag tycker egentligen om vintern, för jag vet ju att det blir inte juni fortare bara för att det känns som vår utomhus, men man kan ju lura sig själv..? Fast just nu, den här minuten, känns det inte som att jag har så bråttom att få sommar. Då måste jag nästan ha bestämt mig för vad jag vill göra nästa vår, och jag har så svårt för det! Jag känner mig så olockad av alla volontärhemsidor, och då vet jag inte riktigt vad jag vill göra. Om jag ska jobba här hemma så vill jag ha ett roligt jobb, men det känns inte direkt som att jag kan utgå från att jag kan få det. Och jag skulle vilja åka på äventyr! Hm.. Det kanske finns nåt annat äventyrsaktigt (som helst inte ska kosta för mycket, för jag hinner nog inte få jobb och jobba ihop massa pengar mellan sydamerika och mitt äventyr) som jag kan hitta. Jag har ju trots allt ganska lång tid på mig (tills imorgon, eller kanske övermorgon?! nej, ett halvår!).

I fredags var jag på gospel! :D Åh vad roligt och bra det var! Särskilt i slutet när det blev lite stämning. Det var en låt som kändes som om den var till mig :) (videon är inte den bästa, så min rekomendation är att bara lyssna och njuta av gospel!)

I've been down so long, I've been hurt for so long
There were times I thought I'd never see the break of day
It was hard for me to see your plan for me
And I tried to believe surely it won't last always
But night after night I prayed "Lord don't take your joy from me"
Then late one night I read in your love letter that it's gonna get better

Don't you know that
I've been looking for You
I realized nothing else could satisfy me
I'm so glad I found You
Now that I'm changed no one can keep me away from You

And my enemies tried to come for me
And they thought that my world was coming to an end
All the while you knew that I would make it through
I feel closer to you now than when I first began
Jesus you are, You are my sun right after the rain
Wherever you are I just wanna be near you
I'm so glad I can hear you!

5 kommentarer:

Anonym sa...

vilket antilimax det blev därefter cellon..! Jadu, Gospel kan få vem som helst till ett glittrande energiknippe!

Anonym sa...

Gud vad härligt! :) Önskar jag kunde brinna så i fingrarna och kunna slappna av så när jag har tråkigt också :)

Anonym sa...

Quadrapop is the shit!

Jag vill också åka på äventyr...

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Yes yes, både gospel och quadrapop is the shit ;) Fast om gospeln är live så ska det helst inte vara samtidigt, då dör man antingen på quadrapop eller så missar man gospelupplevelesen, så det skulle jag inte rekomendera :P

Jag kan avslöja att jag inte kan slappna av jämt så när jag har tråkigt my, men jag får mina stunder ibland :)

Vad vill du på för äventyr nox, några ideer du vill dela med dig av? ;)

Anonym sa...

Haha, jag har ju inte det, det är väl däri problemet ligger :P vill liksom göra massa grejer men det känns väldigt luddigt alltsammans...