måndag 7 januari 2008

Tråk nu, men vem vet vad som händer om ett år..?!

Igår hade jag sååå trååkigt. Dagen blev på nåt märkligt vis så otroligt lång, och jag hade ingenting att fylla den med. När jag bara hade stått på en och samma fläck i nästan en minut så lyckades jag till slut övertala mig själv att göra nåt vettigt. Jag packade upp från Livskraft (ja, jag vet att jag är långsam) och städade rummet, det lilla jag hade hunnit stöka ner sen julestädningen. Sen då? Jo, jag sorterade lite gamla gymnasieböcker och förflyttade det jag skulle spara från en papperskasse till en låda. Bra att ha gjort. Sen då? Stod på en och samma fläck en stund till! Sen kom jag fram till att jag måste skaffa en hobby om jag bara ska jobba några fjuttimmar om dagen (som jag faktiskt räknade ut var typ halvtid, men det känns så otroligt lite!). Så idag har jag införskaffat mig ett tyg att sy på.

Men nåt som var roligt igår var att jag faktiskt pratade med dom två av mina systrar som finns utanför europa! En i Thailand och en i Kanada. Men jag pratade med dom olika tider, eftersom tidsskillnaden är olika åt olika håll. När jag pratade med thailändskan och fick se bilder så blev jag så otroligt sugen att åka dit! Det var nära där att jag bokade en sista minuten-enkel-biljett till Thailand och sa upp mig på stört, men jag höll mig i skinnet och är vuxen och mogen och gör inte såna där impulsgrejer. Nej nej. Men det var lockande måste jag säga.. Och det vore fullt möjligt, både ekonomiskt och vilka som behöver mig (ingen uppsägningstid, ingen teater...). Men jag ska inte, jag lovar, jag ska spara pengar till Sydamerika, och har jag tur då kan jag göra en spontan Thailandsresa efteråt :) Jag har ju faktiskt Salt fortfarande. Eller så blir det en spontan Thailandsresa nån annan gång, vi får se vad som händer i mitt liv, det ska bli spännande att se vad som blir av mig, det ser jag fram emot! :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anonym sa...

Vilken spännande beundrare du fått! Och om dú ska fara iväg impuls, lova ändå att säga till innan, jag kommer sakna dig i så fall!

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Haha, ja, otroligt spännande, och intressant också att han (?) tycker att min blogg är väldigt intressant även om han inte verkar kunna svenska.. :P Jadå, jag säger till innan! :) Men du kan nog vara lugn, jag ska nog lyckas hålla mig till i höst.. :)